RUGACIUNI

>> 14 ian. 2010



Rugaciune pentru frati si surori

Doamne Tie ma rog pentru fratii si surorile mele. Daruieste-le lor sanatate, pace, iubire, viata si darul Tau cel sfant, ca sa umble in caile Tale si sa faca cele placute Tie. Da-ne Doamne sa traim in pace si iubire. Asculta Doamne rugaciunea noastra si ne miluieste pe noi; ca milostiv si iubitor de oameni esti si Tie marire inaltam Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciune inaintea inceperii unei lucrari

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, care ai spus prin gura profetului David: "Omul merge la munca si trudeste pana se insereaza". Prin gura binecuvantatului apostol Pavel ai spus: "Cel ce nu munceste, nu va manca." Si cu gura Ta prea curata ai spus: "Fara mine nu poti face nimic." Am ascultat cuvintele Tale sfinte, cu tot sufletul si inima mea, Doamne, si ma indrept spre bunatatea Ta cu smerenie. Ai mila de mine si ajuta-ma pe mine, un pacatos, ca sa termin lucrarea pe care acum o incep, in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh. Amin.

Pentru calatorie

Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, cela ce esti calea, adevarul si viata si ai calatorit impreuna cu sluga Ta Iosif, precum si cu cei doi ucenici ce mergeau spre Emaus. Stapane, calatoreste si cu mine robul Tau, binecuvantand calatoria mea. Trimite-mi ca lui Tobie, pe Ingerul pazitor, ca sa-mi fie povatuitor si ocrotitor si sa ma fereasca nevatamat de toate intamplarile rele, ca in pace si in sanatate sa ma intorc intru ale mele si toata viata mea sa preamaresc numele Tau, al Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh. Amin

Rugaciune in vremuri de nevoie

Nori apasatori se aduna deasupra mea, Doamne, si amenintarea furtunii ma inspaimanta. Desi sunt in suferinta, nu ma plang pentru ca Tu esti sprijinul meu si stanca unde imi caut scaparea. Tu Doamne cunosti necazurile mele si ai grija de mine neincetat. Cu toata suferinta mea, stiu ca ma iubesti si asta imi da tarie. Cu speranta in ajutorul si bunatatea Ta, nu ma voi lasa rapus, ci ma voi lupta cu curaj si voi fi scapat. Tu esti Cel ce carmuieste lumea si vietile oamenilor; indreapta corabia vietii mele, care acum este clatinata de valuri furioase, spre ape linistite. Degeaba ma zbat singur impotriva furtunii, ca fara Tine nu pot face nimic. Catre Tine ma indrept si ma rog: vino in ajutorul meu, asa cum l-ai salvat pe Petru, care venea spre Tine pe apa. Intinde bratul Tau spre mine, cum l-ai intins spre el, Dumnezeule milostiv, si salveaza-ma degraba. Amin.

Rugaciune de multumire

Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, Dumnezeu milostiv si indurator, a carui dragoste de oameni nu are margini; ma inchin slavei Tale cu teama si cuviosie, ca sa-Ti multumesc pentru tot ce mi-ai dat, mie robului Tau. Slava Tie Doamne, Te laud si iti cant, Stapane si Binefacatorule. Din nou ingenunchez in fata Ta, ca sa iti multumesc pentru mila si bunatatea Ta, si ma rog ca si de acum inainte sa faci minuni pentru mine, pentru ca dragostea mea pentru Tine, si pentru semenii mei sa creasca. Scapa-ma de toate relele si de toate nevoile. Da-mi liniste si pace, in toate zilele mele, ca sa pot multumi Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciune pentru cei bolnavi

Atotputernice Doamne, Tamaduitor al sufletelor si trupurilor, care cobori pe oameni si tot Tu ii ridici, care pedepsesti si vindeci din nou, ai mila de (numele), pentru ca este bolnav (bolnava). Intinde-Ti bratul Tau tamaduitor, si vindeca pe el (ea), si ridica-l (o) din patul de suferinta. Goneste duhul de slabiciune din el (ea) si departeaza de la el (ea) durerea, ranile, febra si slabiciunile. Daca are pacate si greseli, iarta-i-le, din dragostea Ta pentru oameni. Dumnezeule ai mila de ceea ce a zidit mana Ta, intru Iisus Hristos, impreuna cu care esti binecuvantat si cu bunul si de viata datatorul Sfantul Duh, acum si in vecii vecilor. Amin.

Alta rugaciune la caz de boala

Doamne, lisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, primeste smerita mea rugaciune pentru iertarea pacatelor mele si ca un indurat, cu dreapta Ta cea atotputernica stinge-mi focul ce m'a cuprins, inceteaza-mi boala si cu milostivirea Ta ridica-ma din patul durerilor, pentru slava numelui Tau. Ca Tu esti doctorul sufletelor si al trupurilor noastre si Tie slava inaltam, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin

Rugaciune pentru cei raposati

Bunule Doamne, aminteste-Ti de robii Tai (numele) si iarta-le lor greselile pe care le-au savarsit in timpul vietii lor, pentru ca nimeni nu este fara de pacat in afara de Tine, care ai puterea sa dai pace celor plecati dintre cei vii. Prin Dumnezeiasca Ta intelepciune si dragoste pentru oameni, Tu binecuvantezi si dai fiecaruia ceea ce are nevoie. Mantuitorule, odihneste sufletele robilor Tai (numele) care si-au pus nadejdea in Tine Atotputernicule. In mijlocul sfintilor, Iisuse Hristoase, odihneste sufletele robilor Tai, acolo unde nu este durere nici intristare nici suspin, ci viata fara de moarte.

Alta rugaciune pentru raposati

Pomeneste, Doamne, pe cei ce intru nadejdea invierii si a vietii celei ce va sa fie au adormit, parinti si frati ai nostri si pe toti cei care intru crestinatate si credinta s-au savarsit, si le iarta lor toate greselile pe care cu cuvantul sau cu fapta sau cu gandul le-au savarsit si-i aseaza pe ei in locuri luminoase, in locuri cu verdeata, in locuri de odihna, de unde a fugit toata durerea, intristarea si suspinarea, unde cercetarea fetei Tale veseleste pe toti cei din veac sfintii Tai. Daruieste-le lor si noua imparatia Ta si lmpartasirea bunatatilor Tale celor negraite si vesnice si desfatarea vietii Tale celei nesfarsite si fericite. Ca Tu esti viata si invierea si odihna robilor Tai adormiti, Hristoase, Dumnezeul nostru si Tie marire inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh. Amin.
Cu sfintii odihneste Hristoase, sufletele robilor Tai, acolo unde nu este durere, nici intristare, nici suspin, ci viata fara de sfarsit.

Rugaciune pentru vrajmasi

Doamne Iisuse Hristoase, ai mila de cei ce ma pizmuiesc, de cei ce ma urasc si de cei ce ma clevetesc ca sa nu patimeasca pentru mine, Doamne. Ci zdruncina si sfarma pe vicleanul sarpe care ii invrajmeste pe ei impotriva mea. Si Te rog Stapane sa ii ierti pe fratii mei care ma hulesc pe mine acum, asa cum m-ai iertat si pe mine, robul Tau, de cate ori am gresit si am venit spre mila Ta. Amin.

RUGACIUNEA LA ICOANA MANTUITORULUI

Preacuratului Tau chip ne inchinam, Bunule, cerand iertare gresealelor noastre, Hristoase Dumnezeule, ca de buna voie ai primit a Te sui cu trupul pe cruce ca sa scapi din robia vrajmasului pe cei ce i-ai zidit. Pentru aceasta, cu multumita strigam Tie: toate le-ai umplut de bucurie, Mantuitorul nostru, care ai venit sa mantuiesti lumea. Amin!

RUGACIUNEA LA ICOANA MAICII DOMNULUI

Nascatoare de Dumnezeu, ceea ce esti izvorul milei, invredniceste-ne si pe noi milostivirii tale. Cauta spre robul tau cel pacatos. Arata-ti puterea ta, ca totdeauna. Caci nadajduind intru tine iti strigam, cum oarecand ti-a strigat Gavriil, mai marele voievod al celor fara de trup: Fecioara bucura-te!

RUGACIUNE LA INTRAREA IN BISERICA

Veselitu-m-am de cei ce mi-au zis: in casa Domnului voi merge. lar eu intru multimea indurarilor Tale, Doamne, voi intra in casa Ta; inchina-ma-voi in biserica Ta cea sfanta Doamne, povatuieste-ma cu dreptatea Ta, pentru vrajmasii mei indrepteaza inaintea Ta calea mea, ca fara alunecare sa preaslavesc o Dumnezeire: peTataI si pe Fiul si pe Sfantul Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin!

RUGACIUNE INAINTE DE SPOVEDANIE

Asculta-ma, Domnul meu si Ziditorul meu, asculta-ma iarasi pe mine, pacatosul si nevrednicul robul Tau, ca de multe ori Ti-am fagaduit sa-mi schimb viata mea cea rea si nicidecum nu am schimbat-o. Gresit-am, Doamne, gresit-am si cunosc greselile mele si imi pare rau ca le-am facut, si mi-e rusine sa vin inaintea fetei Tale, iesind, de atatea ori din cuvantul meu si neparasindu-ma de pacatele mele. Si ce voi sa zic pentru nemultumirea mea cea mare, si unde ma voi duce? Atatea strambatati ce am facut! Catre Tine vin, Stapanul meu mult milostive, si cad cu multa indrazneala la picioarele Tale, de vreme ce vad ca pentru pacatele mele ai primit injositoarea moarte pe cruce si chemi pe pacatosi prin Scripturile Tale catre Tine sa strigi cu gura Ta: Pe cel ce vine la Mine, nu-l voi scoate afara. Drept aceea, Doamne, primeste-ma si pe mine nevrednicul si-mi iarta toate pacatele si-mi da harul Tau si binecuvantarea Ta, pentru mare si nemasurata milostivirea Ta. Ca eu sunt foarte cait; ca am gresit inaintea Ta si am maniat bunatatea Ta cu cuvantul, cu lucrul si cu gandul, cu voie si fara de voie. Drept aceea, de astazi inainte fagaduiesc cu adevdrat, cu darul si cu ajutorul Tau, sa nu ma mai intorc la greselile mele cele dintai, alegand mal bine moartea, decat sa calc vreuna din poruncile Tale. Si hotarasc sa Te ascult si acum si pururea, si sa ma inchin numelui Tau celui sfant, dulcele meu Iisus, si sa Te maresc in vecii vecilor. Amin.

0 comentarii:


  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP